top of page

שונאת שאלות סתומות!

כשעצרה אותי האמא לדבר על ענייני ילדים, שאלה אותי האם "למה את עושה את מה שאת עושה?" אבל זו הייתה שאלה סתומה, סתומה כלומר ההיפך מפתוחה, משום שלא היה מקום אמיתי לתשובה. האם מקסימה, אבל במרוצת היום, עם ילדים בין הרגליים, קשה באמת לתת מקום לתשובה אמיתית, כזאת שנותנת ללב לדבר.


חזרתי הביתה, וכל היום הדהדה בי התשובה שהלב שלי כל כך רצה לומר - אני עושה את זה כי זה הלב שלי כי כילדה (ואין לי שום טענות מול הוריי, כבודם במקומו מונח לעד) לא הייתה לי ילדות קלה..אסתפק ואומר שהיו בה אתגרים שונים משיש (או לפחות נכון שיהיו) בילדות רגילה.

אחרי שנים של האשמה גדלתי, הבנתי שהוריי לא אשמים, וכל הזמן תהיתי - "מה אני יכולה לעשות? איך אני יכולה לעזור לבתים להפיץ את האור הפנימי שיש בהם, שקיימים ב כ ו ל נ ו, איך להיזכר בטוב שבילדים, ביש האינסופי, כדי לשאוב ממנו כוחות למלא את החסר


עסקתי בהוראה, 7 שנים עם נוער בסיכון, שנה עם ילדים עם הפרעות התנהגות, שנתיים בחינוך רגיל, 15 שנה של אימונים ושיעורים פרטיים לילדים עם קשב וריכוז (זו ההתמחות שלי), עם בעיות רגשיות הבאות לידי ביטוי (איך לא?!?) בלימודים, 15 שנה הכוללת השתלמויות, עבודת שטח ושיח של לב, אי אפשר אחרת!!

החלטתי שאני רוצה עוד, זה לא מספיק.. אז הודות לדחיפה של אישי היקר שיחיה, הלכתי ללמוד הדרכת הורים וייעוץ משפחות. קיבלתי עוד כלים, הבנתי עוד יותר לעומק עוד מושגים ושמרתי על לב פתוח. זה כואב, לב פתוח נוטה להיפצע יותר, אבל כשהוא מחלים, כמה כוחות הוא מגלה. "השלם גדול מסך חלקיו", ו"לב שבור הוא לב שלם" (אין על ברי סחרוף)


"אני עושה את זה מהנשמה, כי קיבלתי מתנה מאלוהים, אני יודעת לדבר את שפת הילדים ולדבר אותה להורים, מתנה נפלאה שאני מחויבת לעשות איתה טוב ובארגזים. והטוב הזה, בונה גם אותי, מאיר גם בי מקומות חשוכים, ואז זוכים בתהליך שהוא לא פחות מקסם. יש כזה בעולם, בחיי, התבוננו בילדים שלכן/ם

הורות זה עיסוק לחיים, ללמד את זה, זו האהבה שלי.

בואו לפתוח את הלב, להיפצע ולהיבנות, כי הבית שלכן/ם זה החיים שלכן/ם.


הילה סקלה - הדרכת הורים וייעוץ משפחות. שיחת ייעוץ ראשונה חינם.050-9959607

30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page