top of page

די להשתקת הכאב!

הלב שלי כאב במהלך החג, כאב לי הלב. ככה, בלי לייפות, בלי להסתיר ובלי לנחם, פשוט כאב.


אהובת ליבי היקרה, פתחה את האף במהלך החג. הפנים הלבנות והצחורות שלה קיבלו צלקת, כאשר נסגרה עליה מיטה, בלי כוונה, כמובן, ילדים משחקים..קורה.


אני לא הייתי שם שכזה קרה, הייתי עם אהוב ליבי בבית, כי הוא הקיא, לילה לפני, ולא רצינו להדביק אף לא אחד. כאשר היא הגיעה אליי הביתה, היא כבר הייתה עם התפרים על האף הקטן והמתוק שלה, ואני? אני חיבקתי אותה.


אחרי כמה ימים, לקחתי אותה לבדיקה במוקד, שיבוא רופא ויגיד לי שזה מחלים. הגעתי לאחד כזה, מקסים, ששאל אותי המון שאלות כדי להבין איך להתייחס לכאב הגופני ולוודא למה נכון לשים לב.


באיזשהו שלב בשיחה בינינו, הקטנה בת השנה וחצי בכתה ואמרתי לה: "את צודקת, אהובת ליבי, פעם קודמת שראית רופא, זה ממש כאב." הוא עצר אותי, הרופא, ואמר:"ל תגידי לה את זה, את סתם מכאיבה לה." הכוונה הייתה טובה, הרי הוא מבין בריפוי כאב, פיזי. ואני? אני אמא שלה, המשכתי ללחוש באוזן הקטנה - "אני יודעת, אהובת ליבי, כאב. עדיין כואב, ואני פה, אני איתך, עד שזה יעבור, לנצח".


הלב שלי כאב, לא היה לי את מי להאשים (יש לי המון רגשות אשם, אבל הם לא העניין), כרגע יש לעסוק בהחלמה, והחלמה אמתי צומחת רק כאשר אנחנו מסכימים להודות שכואב, ולחבק. כמי שחונכה (וזה לא חלילה, לרגע, בא לטעון משהו מול הוריי, כבודם במקומו מונח) להשתיק כאב, יכולתי להמשיך באותה הדרך...

אני בוחרת אחרת, כי אני זוכרת כמה הכעיס אותי כשאמרו לי "לא נורא, קומי", "הנה, עבר", "זהו, נגמר", "עד החתונה זה יעבור". עוד כילדה הבנתי שמשהו במלל המבוגרים לא תואם את ההרגשה שלי, פיתחתי כלפי זה כעס, פיתחתי כעס כלפי עצמי, כי אם לא אמור לאוב, למה כואב לי??

כל מה שרציתי (ואני עדיין רוצה, כאישה) הוא שכואב לי, שישתקו, יהיו לידי, יחבקו אותי, ואני? אני כבר אמצא את הכוחות, סמכו עליי.


עשיתי את זה, עם אהובת ליבי, ואני מתפללת, שעם הזמן, הקדוש ברוך הוא יזכה אותה לגדול לחיים ארוכים, בריאים ומאושרים, שיהיה בהם כאב, לא כי לזה אני מייחלת, חלילה, אלא פשוט כי גם זה חלק מהחיים. במקביל לכאב, יהיה החיבוק שלנו, ההורים, שילווה אותה, לנצח, גם כשכבר לא נהיה שם.


אז די, חלאס להשתיק כאב!! חיבוק, הרבה יותר נכון, עוצמתי ומדוייק לסיטואציה. בכל גיל. תמיד.

אני אוהבת אותך, אהובת ליבי, עם הכאב, הצלקת על האף המתוק, ומחבקת את שתינו, ומודה לבורא עולם, ששומר לנו עלייך ועל אחייך, אמן. חיבוק. לנצח.


ולאמיצות/אמיצים שביניכן/ם, אני פה, להדריך איך כהורים חייבים לדעת לחבק את הכאב. מחבקת אתכן/ם, ואותי


הילה סקלה - הדרכת הורים וייעוץ משפחות.

שיחת ייעוץ ראשונה חינם 050-9959607

15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page